Parse error: syntax error, unexpected '[' in /wp-content/mu-plugins/tqgate.php(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 183
Curriculum Vitae | Jakub Niewiarowski

Curriculum Vitae

Dane osobowe
Nazwisko / Imię

Niewiarowski Jakub

Kontakt

niewiarowski[DOT]jakub[AT]gmail[DOT]com

Preferowane miejsce zatrudnienia / charakter pracy

Programista technologii 3D /

Programista gier komputerowych

Doświadczenie
Daty

Wrzesień 2011 – maj 2013

Zajmowane stanowisko

Game Logic Programmer

Podstawowy zakres prac i obowiązków

Rozwijanie klienta gry MMORPG, implementacja logiki typu klient-serwer oraz rozwiązań dotyczących tylko aplikacji klienckiej. Współpraca z teamem animatorów, implementacja i wdrażanie części klienckiej systemu animacji. Implementacja i wdrażanie części klienckiej systemu zarządzania particlami. Zachowanie pojazdów i efekty wizualne\dźwiękowe z nimi związane

Nazwa i adres pracodawcy

Drago Sp. z o.o., ul. Albańska 3, 30-662 Kraków

Daty

Styczeń 2010 – Sierpień 2011

Zajmowane stanowisko

Programista C++

Podstawowy zakres prac i obowiązków

Analiza wymagań projektowych (praca samodzielna oraz spotkania z Project Managerem), tworzenie architektury aplikacji, projektowanie rozwiązań, implementacja, dodawanie funkcjonalności do istniejących rozwiązań systemu, testowanie

Nazwa i adres pracodawcy

IN-Software Polska Sp. z o.o., ul. Ziębicka 25 60-164 Poznań

Daty

Październik 2005 – wrzesień 2007

Zajmowane stanowisko

Serwisant/administrator (praca na zlecenie)

Podstawowy zakres prac i obowiązków

Administracja komputerami pracującymi na systemie Windows XP, instalacja nowego i aktualizacja istniejącego oprogramowania oraz jego konfiguracja, dbanie o poprawne i wydajne funkcjonowanie systemów oraz ich bezpieczeństwo, instalacja i konfiguracja urządzeń sieciowych, zarządzanie siecią komputerową w firmie, doradztwo podczas zakupu nowego sprzętu i oprogramowania

Nazwa i adres pracodawcy

Bredent Polska, os. Rusa 54/11 61-245 Poznań

Daty

Lipiec 2006

Zajmowane stanowisko

Praktyka ogólnotechniczna

Nazwa i adres pracodawcy

EVR SYSTEMS, ul. Małachowskiego 20 50-084 Wrocław

Wykształcenie
Daty

Luty 2008 – październik 2009

Nazwa / tytuł uzyskanych kwalifikacji

Magister

Podstawowe dziedziny kształcenia / nabyte umiejętności zawodowe

Specjalność: Bezpieczeństwo systemów informatycznych

Temat pracy: „Zastosowanie wybranych metod renderowania obrazu w grach komputerowych”

Nazwa i typ instytucji edukacyjnej

Politechnika Poznańska, Wydział Elektryczny

Daty

Październik 2004 – luty 2008

Nazwa / tytuł uzyskanych kwalifikacji

Inżynier

Podstawowe dziedziny kształcenia / nabyte umiejętności zawodowe

Specjalność: Systemy informatyczne;

Temat pracy: „Human Project – projekt i realizacja gry komputerowej typu First Person Perspective”

Nazwa i typ instytucji edukacyjnej

Politechnika Poznańska, Wydział Elektryczny

Umiejętności i kompetencje
Inne języki Angielski
Samoocena umiejętności językowych Rozumienie Mówienie Pisanie
Poziom europejski (*)

Słuchanie

Czytanie

Porozumiewanie się

Samodzielne wypowiadanie się

 

angielski C1 Poziom biegłości C1 Poziom biegłości C1 Poziom biegłości C1 Poziom biegłości B2 Poziom

samodzielności

(*) Europejski system opisu kształcenia językowego
Umiejętności i kompetencje społeczne Praca zespołowa (ciągły kontakt z pozostałymi członkami zespołu jak i członkami innych działów w celu ustalenia swoich zadań, kolejności ich wykonywania, wymiana doświadczeń dotyczących istniejących rozwiązań w budowanej aplikacji, przekazywanie informacji na temat m.in. znalezionych błędów w oprogramowaniu, uczestniczenie w projektach realizowanych na studiach wliczając w to przygotowanie raportów czy prezentacji)

Praca samodzielna (projektowanie i implementacja nowych funkcjonalności oprogramowania, analiza istniejących rozwiązań i propozycje ewentualnych zmian, analiza procesów użytkownika i proponowanie na ich podstawie dodatkowych bądź modyfikację istniejących rozwiązań w systemie, samodzielny projekt i realizacja części praktycznej prac inżynierskiej i magisterskiej oraz liczne projekty programistyczne wykonane podczas studiów oraz projekty tworzone na własny użytek realizowane w czasie wolnym)

Umiejętność prowadzenia spotkań, prezentacji ( spotkania z Project Managerem i pozostałymi programistami, warsztaty, liczne wystąpienia na seminariach podczas studiów)

Kreatywność i pomysłowość (hobbistyczne projekty programistyczne w tym gry oraz programy użytkowe tworzone wedle własnych potrzeb)

Umiejętności i kompetencje organizacyjne Dobra organizacja pracy, umiejętność priorytetowania zadań (umiejętności nabyte podczas studiów oraz pracy nad własnymi hobbistycznymi projektami programistycznymi, rozwijane w codziennej pracy zawodowej)

Rzetelność, dokładność, odpowiedzialność

Umiejętności i kompetencje techniczne Umiejętność korzystania z dokumentacji technicznej i literatury fachowej w języku polskim/angielskim

− Otwartość na nowe rozwiązania technologiczne (analiza trendów panujących na rynku gier komputerowych, poszukiwanie informacji na temat nowych metod oraz ich implementacji / optymalizacji metod istniejących renderowania obrazu, odzwierciedlenia praw fizyki w grach oraz ogólnych możliwości gracza w świecie gry)

Wiedza teoretyczna i praktyczna z zakresu tworzenia gier komputerowych, obejmująca m.in.:

  • Procesy renderowania sceny (Forward Rendering oraz Deferred Shading)
  • Metody renderowania oświetlenia (lightmapping oraz oświetlenie dynamiczne, w tym HDR)
  • Metody nadawania detali powierzchniom (m.in. normal mapping, parallax mapping)
  • Metody renderowania cieni (statyczne oraz dynamiczne)
  • Metody renderowania dodatkowych efektów (jak Motion Blur czy Depth of Field)
  • Techniki optymalizacji procesu renderowania pod kątem jego wydajności (m.in. Early Z-Culling)
  • Umiejętność programowania wielowątkowego, głównie z wykorzystaniem bibliotek Boost oraz threadPool
  • Umiejętność programowania Shaderów (do SM 3.0, języki Cg i HLSL)
  • Znajomość narzędzia 3ds Max (możliwość samodzielnego przygotowania prostych modeli 3d, zarówno low jak i highpoly, ustalanie koordynatów tekstur oraz ich nakładanie na obiekt)
  • wieloletnie doświadczenie w pracy z open sourcowym silnikiem graficznym Ogre3D
  • Doświadczenie w pracy z silnikami fizycznymi PhysX oraz Havok
  • Doświadczenie w pracy z autorskimi systemami animacji oraz darmowym Sdk Havok Animations
  • Doświadczenie w tworzeniu GUI
  • Znajomość języków skryptowych Lua oraz Squirrel

Dodatkowo, wiedza m.in. z zakresu:

  • Algorytmów i struktur danych
  • Programowania zdarzeniowego
  • Metod i systemów programowania
  • Systemów operacyjnych Windows i Linux
  • Inżynierii oprogramowania
  • Modelowania i analizy systemów informatycznych


oraz umiejętność wykorzystania tej wiedzy w praktyce

Bardzo dobra znajomość języka C++ oraz środowiska programistycznego Microsoft Visual Studio od wersji 6

− Znajomość bibliotek Boost oraz STL

Podstawowa znajomość języka SQL oraz systemów bazodanowych MySQL i MS SQL (wraz z związanymi z nimi narzędziami administracyjnymi)

Znajomość języka UML

Umiejętność korzystania z systemów kontroli wersji m.in. SVN, CVS, Git, Hg, Microsoft Visual SourceSafe oraz Microsoft TFS

Pozostałe

− Czynne prawo jazdy kategorii B

− Gotowość do zmiany miejsca zamieszkania