Najciekawsze cechy projektu:
-możliwość poruszania się po losowo generowanych lokacjach
-lokacje składają się z niewielkich elementów budulcowych o stałych rozmiarach – elementu podłogi i ścian
-lokacje mogą znajdować się tylko na jednej płaszczyźnie
-postać może poruszać się pomiędzy połączonymi ze sobą elementami podłogi, zatrzymując się pośrodku docelowego elementu
-do przemieszczania postaci wykorzystano algorytm wyszukiwania najkrótszej trasy A*
-podążająca za postacią gracza kamera, posiadająca możliwości zbliżenia oraz orbitowania
-implementacja ekwipunku samodzielnie układającego znajdujące się w nim przedmioty tak, aby uzyskać jak najwięcej miejsca
-elastyczny, nie wymagający rekompilacji projektu, system dodawania do świata gry nowych elementów n.p. ekwipunku poprzez tworzenie plików z definicjami, które wczytywane są podczas uruchomienia
-wykorzystanie języka skryptowego Game Monkey w celu sprawdzenia wymagań, jakie postać musi spełnić, aby móc użyć przedmiotu z ekwipunku oraz umożliwienia wykonania pewnych działań po jego użyciu; przykładowo, używamy pochodni, sprawdzana jest siła postaci, która umożliwi jej utrzymanie przedmiotu, następnie tworzymy encje tj źródło światła oraz system cząsteczek symulujący płomień
Dodatkowo:
-implementacja z wykorzystaniem opensourcowego silnika Irrlicht