Najciekawsze cechy projektu:
-w pełni dynamiczne oświetlenie sceny bazujące na modelu Phong’a (światło odbijane zwierciadlanie + natężenie światła rozproszonego + natężenie światła otoczenia obliczane w 100% per-pixel)
-oświetlenie uwzględniające powstawanie cieni (metoda Parallel-Split Shadow Mapping) z wykorzystaniem źródła światła typu directional
-HDR rendering + Bloom
-cykl dnia i nocy – dynamiczne niebo, widoczne wędrujące po sklepieniu za dnia słońce, będące jednocześnie źródłem światła zmieniającym swoją intensywność zależnie od pory dnia
-renderowanie roślinności
-zastosowanie techniki Texture splatting w celu nadania terenowi bardziej naturalnego wyglądu
-renderowanie wody z uwzględnieniem zjawisk refleksji i refrakcji oraz jej animacja za pomocą Flow Maps
-możliwość znacznego przyspieszenia wczytywania lokacji na komputerach wyposażonych w procesory wielordzeniowe dzięki wykorzystaniu wielowątkowości
Dodatkowo:
-implementacja oparta o opensourcowy silnik Ogre3D
Fragmenty kodu źródłowego: